Centrul pentru Jurnalism Independent a desfășurat, în perioada 20 – 22 aprilie, al patrulea program de instruire pentru învățători, la care au participat 18 cadre didactice din diverse localități ale Moldovei, inclusiv regiunea transnistreană.
Formatoarele cursului au fost două dintre autoarele curriculumului și ale auxiliarului: Loretta Handrabura, dr. în filologie, conf. univ., UPS ”Ion Creangă”, și Natalia Grîu, consultantă superioară la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.
Programul de instruire a fost realizat în baza curriculumului Educație pentru media, aprobat de Ministerul Educației, precum și a auxiliarului pentru pilotarea acestui curs opțional. Participanții au fost implicați în diverse activități interactive pe baza fișelor și conținuturilor stipulate în curriculum și în auxiliar. Printre temele analizate și discutate la instruire au fost istoria și funcțiile mass-media, ziarul pentru copii ca sursă de informare, emisiunile pentru copii, mesajul educativ al filmului, noile medii și site-urile pentru copii și, nu în ultimul rând, sănătatea micului consumator de media și pericolele din mediul online.
Scopul cursului opțional Educație pentru media este de a crește gradul de înțelegere și utilizare rațională a media de către elevi, de a educa un cetățean-consumator de media avizat și responsabil prin formarea competenței socioculturale de cunoaștere / înțelegere și apreciere a valorilor, normelor sociale transmise de media.
Natalia Tihnean, învățătoare la Liceul ”Lucian Blaga” din Tiraspol, susține că în cadrul instruirii a învățat multe lucruri noi, care îi vor fi de ajutor nu doar în activitatea didactică, ci și în calitate de consumatoare de media. În opinia sa, este foarte important ca aceste cunoștințe să fie transmise mai departe colegilor, elevilor și părinților, deoarece ”informația din media ne vizează pe toți”.
De aceeași părere este și învățătoarea Tatiana Scripnic, de la Liceul „Evrika” din Tiraspol, care consideră că implicarea cadrelor didactice în promovarea educației pentru media are un rol determinant în formarea capacităților de analiză ale elevilor și cultivarea gândirii critice a acestora.
La training au participat învățători din raioanele Orhei, Ialoveni, Fălești, Drochia, Tiraspol, Rîbnița, Florești și municipiul Chișinău.
_____________________________
Activitatea a fost organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul financiar al Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională, prin intermediul Ambasadei Suediei la Chișinău.