Curriculumul pentru disciplina opțională Educație pentru Media, treapta liceală (clasele a X-a – a XI-a), a fost aprobat de Consiliul Național pentru Curriculum din cadrul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. Decizia a fost luată pe 20 august 2019, în cadrul ședinței Consiliului.
Documentul descrie concepția didactică a disciplinei, prevede repartizarea temelor pe ore și relevă competențele pe care și le vor forma liceenii. Astfel, în cadrul cursului Educație pentru media aceștia vor învăța să înțeleagă rolul și puterea mass-mediei în societatea democratică, să analizeze critic conținuturile media, să conștientizeze pericolele mediului virtual prin adoptarea unui comportament responsabil și, nu în ultimul rând, să devină creatori responsabili de media.
În baza Curriculumului aprobat, CJI va elabora manualul Educație pentru media, clasele a X-a – a XI-a, și va organiza instruiri pentru profesorii care vor dori să predea cursul la treapta liceală.
Curriculumul pentru disciplina opțională Educația pentru media, la treapta liceală, constituie o continuitate logică a celorlalte două curriculumuri, după care disciplina este predată la treptele primară și gimnazială.
Educație pentru media este predată în școlile din Republica Moldova din anul 2017. În anul de studii 2018-2019, peste 1500 de elevi de la treapta primară și gimnazială, din circa 40 de școli, au studiat acest curs la orele opționale sau la cele de dirigenție.
Până în prezent, Centrul pentru Jurnalism Independent a instruit 124 învățători și 101 profesori de la treapta gimnazială.
Curriculumul pentru disciplina opțională Educația pentru media la treapta liceală a fost elaborat de CJI în cadrul proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID și UK Aid și implementat de Internews în Moldova.