Presa tradiţională şi noile media fac parte din viaţa noastră cotidiană. Acum, mai mult ca niciodată, suntem expuşi la un volum enorm de informaţii. Potrivit portalului Statista.com, oamenii petrec în medie 463 de minute pe zi consumând informaţii. De exemplu, consumatorii americani tind să petreacă mai mult timp decât majoritatea, deoarece mass-media reprezintă o parte importantă a vieţii lor de zi cu zi. Deşi, modalităţile de consum se schimbă, de exemplu, americanii petrec 369 de minute pe zi cu presa tradiţională şi 363 de minute cu noile media. Şi în Republica Moldova conform ultimelor sondaje internetul se situează pe locul doi, după TV în topul preferinţelor de informare a moldovenilor.
Oricare ar fi presa pentru care optaţi, fie tradiţională sau noile media, rolul mass-mediei rămâne neschimbat. Media întruneşte câteva funcţii importante atunci când noi urmărim buletine de ştiri, emisiuni de dezbateri sau divertisment. Aşadar, presa are misiunea să informeze, să formeze opinia publică, să comunice/socializeze, publicitară, de divertisment şi educativă. Vedeţi mai jos un infografic care ilustrează detalii despre funcţiile mass-mediei.
Acest material este realizat în cadrul proiectului „Instrumente inovatoare de educație media pentru cetățeni bine informați”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul Ambasadei Finlandei la București.