Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și DW Akademie anunță rezultatele concursului de postere digitale „Educația media ne ajută să #gândimcritic”, la care au fost încurajați să participe elevii și elevele claselor gimnaziale. Competiția a fost lansată în contextul Săptămânii Globale a Educației Media, marcată de UNESCO în luna octombrie 2025.
În total, la concurs au fost depuse 36 de postere digitale, realizate de elevi și eleve care au studiat sau studiază disciplina Educație pentru media la treapta gimnazială. Inițial, CJI a anunțat oferirea a 5 premii în cadrul concursului. Având în vedere interesul mare din partea elevilor, CJI a decis să acorde 8 premii. Astfel, în urma evaluării lucrărilor au fost desemnați următorii câștigători și câștigătoare, în ordine aleatorie:
• Andreea Terentiev, clasa a VIII-a, Liceul Teoretic „Ion Creangă”, s. Coșnița, r-n Dubăsari
• Drăgălin Rusu, clasa a VII-a, Gimnaziul Scăieni, r-n Dondușeni
• Artur Rusnac și Nichita Cușniruc, clasa VIII-a, Liceul Teoretic „Al. Pușkin”, or. Fălești
• Ana Gladciuc, clasa VIII-a, Liceul Teoretic „Al. Pușkin”, or. Fălești
• Valeria Untilă, clasa IX-a, Liceul Teoretic „Mihai Stratulat”, s. Boșcana, r-n Criuleni
• Ion Chistol, clasa VIII-a, Gimnaziul „Tudor Strișcă”, s. Satul Nou, r-n Cimișlia
• Ion Grosu, clasa VIII-a, Gimnaziul „Tudor Strișcă”, s. Satul Nou, r-n Cimișlia
• Ionela Rotaru, clasa VIII-a, Liceul Teoretic „Emil Nicula”, s. Mereni. r-n Anenii Noi
Prin acest concurs a fost încurajată creativitatea și gândirea critică a adolescenților, invitându-i să transmită printr-un poster digital idei despre cum educația media îi ajută să se informeze corect, să recunoască știrile false, să-și dezvolte abilitățile de a gândi critic, să folosească responsabil tehnologiile digitale sau care este impactul rețelelor sociale asupra consumului conștient de informații.
La crearea posterului digital au fost utilizate diverse programe cum ar fi Canva, PowerPoint, Adobe Photoshop, Illustrator, Google Slides, Figma, Crello, Visme etc.
Concursul a ajutat participanții, pe de o parte, să-și stimuleze creativitatea și gândirea critică, iar pe de altă parte, să-și dezvolte abilitățile digitale. Fiecare poster ilustrează un mesaj-cheie de promovare a gândirii critice.
Cei opt câștigători vor fi premiați de CJI cu rucsacuri, agende și căști.
Concursul este organizat în cadrul proiectului „Consolidarea competențelor de educație media în Republica Moldova: Pilotarea abordării integrate în educația formală”, implementat de CJI în parteneriat cu Deutsche Welle Akademie și cu susținerea Ministerului Federal pentru Cooperare Economică și Dezvoltare din Germania (BMZ).”