În prezent, educaţia pentru media în şcoală este sporadică, limitându-se la o dimensiune ilustrativ-informativă, ca suport pentru activitatea didactică. Profesorii și părinții nu sunt suficient de pregătiți pentru a-și ghida elevii/copiii în acest demers complex.
Mass-media și, de curând, multimedia reprezintă astfel, chiar din perspectiva construirii sinelui, un mediu la care elevii se raportează constant, fără ca ei să fie pregătiţi pentru a face şi a utiliza diferenţele dintre realitate, reprezentarea acesteia şi virtualitate.
În aceste condiţii, este cu atât mai necesară formarea la elevi/e a competenţelor de raportare la medii și anume prin selecţie valorică, analiză şi atitudine critică față de mesajele transmise. Dezvoltarea la elevi, începând cu clasa a III-a sau a IV-a din treapta primară, apoi gimnazială și liceală, a acestor competente reprezintă aspecte esenţiale pentru un comportament activ şi responsabil al acestora ca viitori cetăţeni.
Descarcă Curriculum pentru disciplina opțională_ciclul primar