Media Azi  |  Mediacritica  |  Școala de Studii Avansate în Jurnalism
site logo
  • De învățat
    • Curriculum
    • Manual
    • Utile
  • Media fun
    • Video
    • Quiz-uri
  • Sunt curios
    • Lucruri de știut
    • Sala de lectură
  • Jocuri
    • Cool Etica
    • Eu si presa
    • Media Erudit
  • Despre proiect
05/02/2021 Recente, Sala de lectură

5 motive să alegi disciplina Educație pentru media în școală

Deja de patru ani elevii din Republica Moldova învață Educația pentru media în școlile din țară. Primii care au însușit noțiuni elementare despre presă au fost elevii treptei primare, urmați de cei de la treapta gimnazială și liceală. Scopul principal al acestei discipline este să dezvolte spiritul critic al copiilor și adolescenților de astăzi – maturii de mâine. În continuare, vă prezentăm cinci argumente pentru a alege această disciplină în următorul an de studii.

1. Pedagogie modernă, centrată pe elev

Disciplina întruchipează și promovează pedagogia actuală, care pune accentul pe învățarea centrată pe elev, analiza conținutului fiind mai mult decât o simplă stocare a informațiilor. Educația pentru media este o punte de legătură dintre mai multe discipline precum Istoria sau Educația Civică.

„Răsfoiește” manualele de Educație pentru media, treapta primară, de gimnaziu sau liceu, în versiunea electronică, pentru a te convinge.

De la an la an, numărul profesorilor şi al elevilor care decid să devină ambasadorii gândirii critice este în continuă creştere.

2. Discernământ și implicare

Alfabetizarea mediatică îi încurajează pe tineri să pună întrebări, să evalueze informația pe care o recepționează, să înțeleagă și să aprecieze anumite procese și fenomene; îi învață să devină consumatori și utilizatori de media activi și implicați.

3. Modelarea comportamentului

Alfabetizarea mediatică contribuie la creșterea personală și dezvoltarea socială a tinerilor, explorând conexiunile dintre cultura populară – muzică, modă, programe de televiziune, filme și publicitate – și atitudinile lor, alegerea stilului de viață și a imaginii de sine.

4. Forme noi și inovative de comunicare

Educația pentru media încurajează tinerii să folosească instrumentele multimedia în mod creativ, o strategie care contribuie la „înțelegerea prin acțiune” și îi pregătește pentru dezvoltare profesională și posturi de muncă care vor solicita din ce în ce mai mult utilizarea unor forme sofisticate de comunicare.

5. Noi experiențe cognitive

Alfabetizarea mediatică îi ajută pe elevi să critice ceea ce văd în presa scrisă sau online, învățându-i să facă distincția între realitate și falsuri, să compare violența de la TV cu cea din viața reală, eroii media și protagoniștii din viața reală, precum și rolul mass-mediei în raport cu așteptările consumatorilor de informație.

Cristina Cernei, profesoară de limbă engleză și Educație pentru media la Liceul „Onisifor Ghibu” din Chișinău, și-a împărtășit experiența de predare a cursului și impactul acestuia asupra elevilor într-un episod al Podcastului cuMINTE.

Podcast cuMINTE · #cuMINTE: Educația pentru media în școli – ce învață elevii și de ce asta contează

Așadar, studiind disciplina Educație pentru media elevii vor putea să analizeze critic mesajele transmise de media, să detecteze propaganda, dezinformarea și falsurile din presă, modul de funcționare și finanțare a instituțiilor media, precum și să înțeleagă rolul pe care mass-media îl joacă în construirea unei viziuni asupra realității.

Acest material este realizat în cadrul proiectului „Instrumente inovatoare de educație media pentru cetățeni bine informați”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul Ambasadei Finlandei la București.

5 motive curs opțional educatie media educatie pentru media elevi profesori

RUBRICI

  • Recente (223)
    • De învățat (19)
      • Curriculum (3)
      • Manual (12)
      • Utile (3)
    • Media fun (42)
      • Jocuri (1)
      • Quiz-uri (14)
      • Video (27)
    • Sunt curios (137)
      • Lucruri de știut (22)
      • Sala de lectură (114)
  • Uncategorized (8)

MATERIALE RECENTE

  • (Учебник) Медиаобразование (10/11 классы) / Новое издание 12/02/2025
  • (Manual) Educație pentru media (clasele a X-a/a XI-a) / Versiune actualizată 19/08/2024
  • (Учебник) Медиаобразование (7/8 классы) / Новое издание 19/08/2024
  • (Manual) Educație pentru media (clasele a VII-a/a VIII-a) / Versiune actualizată 05/04/2024
  • (Учебник) Медиаобразование (3/4 классы) / Новое издание 23/02/2024
Școala de Jurnalism

CALENDAR

februarie 2021
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
« ian.   mart. »

ETICHETE

adolescenți cji competențe digitale concurs copii curriculum curs opțional dezinformare digital educatie media educatie pentru media educație elevi email forum gimnaziu influenceri infografic instruire instrumente internet liceu limba rusă lucruri de știut manual Moldova netichetă online profesori quiz reading room securitate online SEM sfaturi siguranță online sunt curios Săptămâna Educației Media tineri totaluri video școală Медиаграмотность Медиаобразование Медиаобразования ТЕСТ

Despre CJI

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) este una din primele organizații de media din Republica Moldova, fondată în 1994, ca un proiect al Casei „Lumea Deschisă”. În 1998 devine organizație independentă.

mediacritica2016@gmail.com
(+373) 22 213-652

Materiale recente

  • (Учебник) Медиаобразование (10/11 классы) / Новое издание 12/02/2025
  • (Manual) Educație pentru media (clasele a X-a/a XI-a) / Versiune actualizată 19/08/2024
  • (Учебник) Медиаобразование (7/8 классы) / Новое издание 19/08/2024

Etichete

adolescenți cji competențe digitale concurs copii curriculum curs opțional dezinformare digital educatie media educatie pentru media educație elevi email forum gimnaziu influenceri infografic instruire instrumente internet liceu limba rusă lucruri de știut manual Moldova netichetă online profesori quiz reading room securitate online SEM sfaturi siguranță online sunt curios Săptămâna Educației Media tineri totaluri video școală Медиаграмотность Медиаобразование Медиаобразования ТЕСТ

Arhivă

  • februarie 2025 (1)
  • august 2024 (2)
  • aprilie 2024 (1)
  • februarie 2024 (2)
  • octombrie 2023 (3)
  • august 2023 (1)
  • mai 2023 (1)
  • aprilie 2023 (2)
  • martie 2023 (3)
  • februarie 2023 (4)
  • ianuarie 2023 (2)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (2)
  • octombrie 2022 (6)
  • septembrie 2022 (2)
  • iunie 2022 (1)
  • martie 2022 (1)
  • octombrie 2021 (6)
  • septembrie 2021 (4)
  • august 2021 (2)
  • iunie 2021 (5)
  • mai 2021 (9)
  • aprilie 2021 (5)
  • martie 2021 (10)
  • februarie 2021 (11)
  • ianuarie 2021 (4)
  • decembrie 2020 (8)
  • noiembrie 2020 (5)
  • octombrie 2020 (11)
  • septembrie 2020 (4)
  • august 2020 (3)
  • iulie 2020 (2)
  • iunie 2020 (2)
  • mai 2020 (4)
  • aprilie 2020 (2)
  • februarie 2020 (3)
  • ianuarie 2020 (1)
  • noiembrie 2019 (3)
  • octombrie 2019 (5)
  • septembrie 2019 (5)
  • august 2019 (3)
  • iulie 2019 (2)
  • iunie 2019 (3)
  • mai 2019 (3)
  • aprilie 2019 (2)
  • martie 2019 (4)
  • februarie 2019 (4)
  • ianuarie 2019 (4)
  • decembrie 2018 (2)
  • noiembrie 2018 (2)
  • octombrie 2018 (6)
  • septembrie 2018 (2)
  • august 2018 (4)
  • iulie 2018 (2)
  • iunie 2018 (5)
  • mai 2018 (1)
  • aprilie 2018 (10)
  • martie 2018 (6)
  • februarie 2018 (7)
  • ianuarie 2018 (3)
© Centrul pentru Jurnalism Independent, 2018. Design ThemeFuse, 2018. Toate drepturile sunt rezervate.